maandag 15 januari 2024

 Een lichaam blind van slaap

staat in mijn armen op.

Ik voel hoe zwaar het gaat,

Dodepop.

Ik ben een eeuwigheid te laat,

waar is je harteklop? 


De dikke nacht houdt ons bijeen

en houdt ons met elkaar compact.

"Om Godswil laat mij niet meer los;

mijn benen zijn geknakt".

fluister je aan mijn borst.


Het is of ik de aarde tors

En langzaam krimpt het mos

over ons standbeeld heen.



              Net op tijd!

Zij wilde zich vermenigvuldigen

om zich op Moederdag te laten huldigen.

Toen ben ik razendsnel van haar gescheiden

om al dat komend leed te mijden.

Oef!Dat was echt kantje boord!

Van al die kinderen trouwens nooit meer iets gehoord.


"De Here heeft gegeven,de Here heeft genomen,

de Here kan de pest krijgen!"

"Mannen houden van hun vrouw,maar nog meer houden ze van hun paard.

Bewijs:in alle grote steden zijn er standbeelden van mannen op hun paard,

maar nooit een standbeeld van mannen op hun vrouw".


De dominee preekt van hel en verdoemenis

De atheïst bezweert mij dat dat volstrekte onzin is.

De "ietsist"heeft hele vage,onduidelijke gedachten

omtrent wat we eventueel kunnen verwachten.

En arme ik,als kiezer die zweeft,

heeft geen idee wie het bij het rechte eind heeft.

"Zoek het zelf maar uit",werd mij ooit door pa en moe meegegeven.

"Een groot avontuur,dat is het leven".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Klein vee en aanverwante onderwerpen Poepen,neuken,overlijden zijn zaken die we in een gesprek angstvallig weten te vermijden. Toch zijn h...