zaterdag 13 januari 2024

 Hoewel de jaren zich aan elkander blijven rijgen

Mag ik volgaarne nog moeder de vrouw bestijgen.

Zij ligt dan wat afwezig in een damesblad te lezen

Terwijl ik uit alle macht op en in haar ben aan het kezen.

En bereik ik dan uiteindelijk luid kreunend mijn gerief

Dan zegt zij oprecht gemeend:"Schat,je bent nog heel erg vief"!

Ik trommel me dan met trots vol op de ribbenkast.

Deze jongen heeft van impotentie nog geen enkele last!


Ik hou niet van pijn,ik vind dat niet fijn.

Ik mag dus vermoeden dat dat voor jou niet veel anders zal zijn.

Als je dan vraagt:"Waarom mij dat dan toch cadeau gedaan?"

Moet ik zeggen dat ik mijn instinkt niet kon weerstaan.

Had een hele sterke drang om al dat fraais door te moeten geven

en dat mooi geschenk noemt men dan "het leven".

Die eindeloze processie van leed en verdriet,

geef het zelf ook weer door,vergeet dat vooral niet.


De binnenkant,daar is alles glibberige ingewand.

En dan de buitenzijde,waar we elkaar mee pogen te verleiden.

En dan ook nog boven in het hoofd

daar wordt bijvoorbeeld al dan niet in God geloofd.

Dat wonderlijke wezen noemt men "mens".

Of wil men deftig doen:de "homo sapiëns".


Welkom lieve kleine in dit aardse leven!

Meteen erbij gezegd,het duurt echt maar even!

Het meest fundamentele immers van dit aards bestaan

is dat het niet eindeloos blijkt door te gaan.

Ook onderweg niet alles rozengeur en maneschijn:

je bent soms eenzaam,wordt af en toe ziek,

krijgt ook te maken met allerlei soorten van pijn.

Toch menen wij je dit allemaal te mogen schenken,

hoewel sommige mensen daar heel anders over denken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Klein vee en aanverwante onderwerpen Poepen,neuken,overlijden zijn zaken die we in een gesprek angstvallig weten te vermijden. Toch zijn h...